Öne Çıkanlar Haşere Kontrol ve Bitki Bakım Hizmetleri Duvar Tipi Yoğuşmalı Kazan Taşköprü Adana Mobilya ve Dekorasyon Fuarı Ufuk VARDARLIOĞLU

Mavi evin hüzünlü hikâyesi
Kahlo, Meksika’da doğduğu 1907 yılından 6 yaşına kadar geçen sürede normal bir hayat yaşasa da 6 yaşında geçirdiği çocuk felci nedeniyle zorlu hayatının ilk darbesini aldı. Peşini bırakmayan sıkıntılar onu, 18 yaşında da buldu. Geçirdiği trafik kazası yüzünden 32 defa ameliyat olan Kahlo, ailesinin teşvikiyle resim yapmaya yöneldi. Resimlerinde kendi hayatından ilham alan Kahlo, konularını acı ve gerçeklikten alarak sürrealisti en ince detayına kadar işledi. Frida Kahlo’nun eserlerinin 55 tanesi otoportreden oluşuyor.

İlk sergisini 1938 yılında açan Kahlo, Meksika’nın başkenti Mexico City’nin bir ilçesi olan Coyoacán’da “Casa Azul” adında mavi bir evde yaşadı. Doğumundan itibaren bu evde yaşayan Kahlo, hayatını şekillendiren en büyük acıları bu evde yaşadı. Çocukluğunun geçtiği evden 1929 yılında Diego Rivera’yla evlenince ayrılan Kahlo, 10 yıl sonra, 1939’da araları açılınca mavi renkli dünyasına geri döndü. 1954 yılında bu evde hayatını kaybeden Frida Kahlo, tüm anılarını ve duygularını bu eve hapsetti. Kahlo’nun hayatını kaybetmesinden 4 yıl sonra evi müzeye dönüştüren Diego, Frida Kahlo’nun eşyalarını yıllarca evin banyosunda kilitli tutarak korumaya aldı. Diego Rivera’nın ölümünden 15 yıl sonra, 2004 yılında, Frida Kahlo Müzesi kuratörleri, banyonun kapısının kilidini kırarak açtı. Kilitli kapının ardından Frida Kahlo’ya ait yaklaşık 300 parça eşya çıktı.

Frida Kahlo, kıyafet seçiminde olduğu kadar ev dekorunda da bohem tarzını tercih etmiş.

Banyo küçük yapısına rağmen o kadar çok anıyı yıllarca bünyesinde korumaya alımış ki çıkan eşyalar görenleri hayrete düşürdü. Eşyaların tamamı Kahlo’nun kişisel kullanımında tercih ettiği ve hayatını kolaylıştıran eşyalardı. Hepsinde hâlâ Kahlo’nun parmak izleri ve anıları saklıydı. 

Kapının ardından Frida Kahlo’ya ait onlarca elbise ve çorap, güneş gözlüğü, saç aksesuarları, bir pelerin, zorlu hastalık süreçlerinde ona yardımcı olan deri ve çelik korseler, vücudunun çoğunu saran alçılar, el aynası, küçükken geçirdiği çocuk felci nedeniyle kangren olması nedeniyle kesilen sağ bacağının yerine kısa süre de olsa kullandığı protez bacağı çıktı. Ama kuşkusuz ki evin en önemli parçası, Frida’nın ölümünden sonra yakılan bedenine ait küllerin tortusu...

Frida Kahlo, kıyafet seçiminde olduğu kadar ev dekorunda da bohem tarzını tercih etmiş. Hayatına dair acıları 2 cümleyle özetleyen Kahlo, “Hayatımda geçirdiğim 2 ağır kaza var. İlkinde tramvay beni ezip geçti, diğer kaza ise Diego’dur” sözleriyle hem bedeninin hem de ruhunun aldığı yaraları adeta içine hapsettiğini göstermiş. Bu iç karmaşasının dışavurumunu sanatın en renkli dalı resimle gerçekleştiren Kahlo, acılarının tüm kıyımını tablolarına yansıtmış. Yaşamındaki tüm ağır süreçleri ve ideolojik savaşını tuvallere aktaran bu devrimci ruhlu kadın, yaşadığı mavi eve de birçok anı hapsetmiş.
Frida’nın eşyaları eve gelen misafirlerin ziyaretine açılarak duvarlarda sergilenmeye başlandı. Hayatını kaybetmesinin ardından yarım asır geçmesine rağmen hala bir idol olmayı başaran Kahlo’nun evi de en az kendi kadar ilgi görüyor. “La Casa Azul - Mavi Ev” 8 yıl süren çalışma ile müze haline getirildi. Frida hayranları her sene dünyanın dört bir yanından Mavi Ev’i ziyarete gelmeye devam ediyor.

Notlar
Miyako Ishiuchi adlı Japon fotoğraf sanatçısı müzenin daveti üzerine 2011 yılında Frida Kahlo’nun eşyalarını fotoğrafladı. Frida Kahlo’nun eşyaları korunmaya çalışılsa da fotoğraflanarak, müzeye gelemeyenlerin de ilgisine sunuldu. 47 yaşında akciğer embolisi nedeniyle hayatını kaybeden Frida Kahlo’dan geriye acılarlar boyanmış mavi bir ev ve 55’i otoporte olmak üzere 143 tablo kaldı.

NAZİRE HİÇYAKMAZER
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.